0(328) 813 50 10
dr.fatihpasa@hotmail.com
İBNİ SİNA HASTANESİ

HACAMAT NEDİR ?

Tarihçesi milattan önceye dayanan ve binlerce yıldır uygulanan hacamat ilk başlangıcı net bilinmese de Mısırlılar ve Çinliler tarafından tedavi amaçlı kullanılmıştır. Yunanlılar, Romalılar ve orta asyada da uygulanan ve peygamber efendimiz(s.a.v.) tarafından yaptırılması önerildiği rivayet edilen hacamat tedavisi avrupa ülkelerinde de uygulanarak günümüze kadar evrilerek ve geliştirilerek ulaşmıştır.

Hacamat, kuru kupa(dry cupping) ve yaş kupa(wet cupping) olmak üzere kupa uygulamasının 2 çeşidinden yaş kupa uygulamasına verilen isimdir. Arapçadaki al-hijjamah kelimesinden gelmektedir.

Hacamat, deride ufak insizyon (çizik) oluşturduktan sonra deri üzerine negatif basınç oluşturan kupalar yardımı ile cilt altı dokuda özellikle de fasya dokusunda oluşan toksik yükü fazla olan kirli kanın boşaltılması işlemidir. Hacamat minör bir cerrahi işlemdir.

Hacamatta cilt üzerinde çizik oluşturmadan önce yapılan vakumlama işlemi ciltte lokal anestezi(uyuşma) oluşturmaktadır. Bistüri ile yapılan çizme işlemi yüzeyel olduğu için kişi ağrı hissetmez.

HACAMAT FAYDALARI

1 yaşından 70 yaşına kadar olan herkese uygulanabilmektedir.

Sağlıklı kişilerde immün sistemi güçlendirmek ve hastalılardan korunmak amaçlı uygulanabilen hacamat tedavisi hasta kişilerde şifa bulunması amacıyla sıklıkla uygulanmaktadır.

En sık uygulama alanları arasında bulunan ağrı tedavisinde hızlı ve etkili sonuç vermektedir;

-boyun, sırt, bel ağrısında
-trigeminal nevralji, migren, stres baş ağrılarında
-tüm eklem ve uzuv ağrılarında
-eklem ve omurga romatizmal hastalıklarında
-fibromiyalji, tenisçi dirseği gibi kas romatizmalarında
-spor yaralanmalarında
-sudeck atrofisi, zoster sonrası nevraljiler, polinöropatilerde
Dolaşım sistemi bozukluklarında
Astım, KOAH gibi solunum sistemi hastalıklarında
Diyabet(şeker hastalığı), Hipertansiyon
Sivilce, dermatit gibi dermatolojik hastalıklarda
Sinüzit, otit gibi kulak burun boğaz hastalıklarında
Graves, hashimoto, vitiligo, addison hastalığı gibi mmünolojik hastaklıklarda
İnfertilite(kısırlık) tedavisinde
Depresyon, Alzheimer, gibi nöropsikiyatrik hastalıklar gibi daha bir çok hastalıkta uygulanabilmektedir.

HACAMAT, NEREDE, NASIL YAPILIR OSMANİYE

Kupalar, hastalığa göre, akupunktur noktaları , fasya dokusu, organ lokalizasyonları dikkate alınarak bölgeler belirlenir ve dezenfekte edilir. Tek kullanımlık kupalar, pompa vasıtasıyla içerisindeki hava çekilerek negatif basınç ile cilde tutturulur. Bu süre zarfında kupaların olduğu bölgeye toksik kan birikimi olurken ciltte lokal anestezi oluşması sağlanmaktadır. Kupalar çıkartılıp bistüri eşliğinde insizyon (çizik) oluşturulur. İnsizyon sonrası tekrar kupalar ile negatif basınç uygulanarak toksik kanın kupada toplanması beklenir. Kupalar kan ile dolarsa kupalar boşaltılıp tekrar vakumlanır. Bu işlemin sonunda kupalar çıkarılıp bölge pansuman yapılıp steril spançlar ile kapatılır.

-Bu işlemler yapılırken kupaların uygulanacağı bölgeler organ yansımalarına, akupunktur noktalarına ve fasya dokusuna göre özenle seçilmeli.
-Kupaların kesi öncesi ve kesi sonrası ciltte tutulma sürelerine dikkat edilmeli
-Kesinin derinliği, cilt kalınlığının bölgelere göre değişen yapısına uygun olarak ayarlanmalı
-Kesi uzunluğu bölgelere göre değişirken, yönü ise akupunktur meridyenlerine paralel olmalı Nerede ve Kimin Tarafından yapılmalı 2014 sağlık uygulama tebligatı a göre sağlık bakanlığı tarafından onay verilmiş sertifika sahibi doktor